Fostul edil al Sectorului 4 Cristian Popescu Piedone a cerut gratierea
Locuiesc in sectorul 5 si ar trebui ca domnul primar sa
Fie gratiat!
Piedone a anuntat luni, 2 ianuarie 2022, ca a trimis o adresa catre Administratia Prezidentiala, prin care solicita ca presedintele Iohannis sa se „gratieze” pe el insusi de fapta de abuz in serviciu descrisa mai sus.
Dar mai importante decat aceasta adresa (care, bineinteles, are o valoare strict simbolica) sunt numeroasele adrese prin care diferite institutii – inclusiv primarii – au raspuns solicitarilor de informatii ale avocatului Leonardo Florin Cojocaru (cel care l-a aparat pe Piedone in procesul Colectiv), transmitandu-i avocatului ca inainte de anul 2015 nu exista obligativitatea avizului de securitate la incendiu. (Gasiti anexate la final toate raspunsurile institutiilor.)
Iata postarea de pe Facebook a fostului edil Cristian Popescu Piedone:
„M-am uitat in oglinda in dimineata asta, m-am imbarbatat si mi-am facut ‘curaj’!
Am decis ca la inceput de an sa-i cer presedintelui Klaus Werner Iohannis sa-l gratieze pe primarul Sibiului, Klaus Werner Iohannis!
Da, exact! Ati cititbine!
Stiti, un primar din Capitala a fost inchis pentru abuz in serviciu. O fapta pe care n-a comis-o. Sau daca a comis-o el, au comis-o toti edilii din Romania. L-au inchis pentru ca a eliberat acordul de functionare si autorizatia pentru un club din Sectorul 4, fara a avea avizul de securitate la incendiu.
NU, nu l-au inchis pentru ca deranja. Sa nu credeti ca l-au inchis pentru ca aveau nevoie de un tap ispasitor. Sa nu credeti ca l-au inchis pentru ca se temeau de sustinerea pe care o avea din partea oamenilor.
La fel cum a procedat primarul de la 4, a procedat si cel ce era primarul Sibiului in 2014, caci legea prevede ca nu-i obligatoriu sa se prezinte si avizul de securitate la incendiu.
Asa ca, la fel ca primarul de la 4, si primarul Sibiului din 2014 a savarsit infractiunea de abuz in serviciu. Si el a eliberat autorizatii si acorduri fara sa verifice existenta avizului de securitate la incendiu.
Avand in vedere toate acestea, il rog respectuos pe PRESEDINTELE ROMANIEI, KLAUS WERNER IOHANNIS, sa il gratieze pe PRIMARUL MUNICIPIULUI SIBIU, KLAUS WERNER IOHANNIS.
Am incredere in intransigenta presedintelui si sunt convins ca, si de aceasta data, nu va face compromisuri.
Cu respect,
Piedone NEVINOVAT”.
Redam adresa lui Piedone catre Palatul Cotroceni (vezi facsimil):
„Subsemnatul, POPESCU CRISTIAN VICTOR PIEDONE,
Avand in vedere:
– Decizia penala a Curtii de Anel Bucuresti nr. 566/A/12.05.2022 pronuntata in Dosarul nr. 17008/3/2016 prin care s-a retinut ca fapta inculpatului care in calitate de primar a eliberat, cu incalcarea dispozitiilor art. 268 alin. 5 si 6 din Codul Fiscal raportat la art. 61 alin. 5 lit. g) din Legea nr. 215/2001, acordul de functionare si autorizatia in folosul functionarii societatii SC XXXXXXXX SRL (n.r. SC Colectiv SRL), fara ca agentul economic sa fie autorizat pentru securitatea la incendiu, intruneste elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviclu, prevazute la art. 13 ind. 2 din Legea nr. 78/2000, raportat la art. 297 Cod Penal;
– Adresa Primariei Municipiului Sibiu nr. 62965/07.09.2020, prin care se invedereaza ca: ‘La data de 30.10.2015, acordurile de functionare se eliberau in conformitate cu HCL nr.138/2011 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a HG nr. 333/2003, a Legii nr. 650/2002 de aprobare a OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor serviciilor de piata, fara a fi necesar a se prezenta in mod obligatoriu avizul / autorizatia de securitate la incendiu, deoarece conform Legii nr. 369/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si a persoanelor juridice, la inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice anterior deschiderii unui punct de lucru, solicitantul avea obligatia de a obtine toate avizele / autorizatiile necesare functionarii, inclusiv actul de autorizare pentru prevenirea si stingerea incendiilor (P.S.I), emis de brigazile si grupurile de pompieri militari din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor‘,
va rog sa observati faptul ca si primarul Municipiului Sibiu aflat in functie pana la data de 02.12.2014 a procedat intr-o maniera identica celei retinute in sarcina primarului sus-amintit: savarsirea infractiunii de abuz in serviciu, prin Decizia Curtii de Apel Bucuresti nr. 566/A/12.05.2022, pronuntata in Dosarul nr. 17008/3/2016.
Pe cale de consecinta, faptul ca in anii 2010-2014, din aceeasi perspectiva, si primarul municipiului Sibiu, domnul Klaus Werner Iohannis, a incalcat dispozitiile art. 268 alin. 5 si 6 din Codul Fiscal raportat la art. 61 alin. 5 lit. g) din Legea nr. 215/2001, prin aceea ca nici acesta nu a procedat la verificarea autorizatiei de securitate la incendiu in exercitarea atributiei sale de emitere a autorizatiilor si acordurilor de functionare in favoarea agentilor economici, aceasta imprejurare imbraca forma infractiunii de abuz in serviciu sanctionate de art. 13 ind. 2 din Legea nr. 78/2000, raportat la art. 297 Cod Penal.
Avand in vedere aceste constatari, subsemnatul formulez si inaintez prezenta cerere, prin care va rog respectuos sa dispuneti:
GRATIEREA PRIMARULUI MUNICIPIULUI SIBIU, domnul Klaus Werner Iohannis, in legatura cu savarsirea, la nivelul anilor 2010-2014, a infractiunii de abuz in serviciu prevazute de art. 13 ind. 2 din Le2ea nr. 78/2000, raportat la art. 297 Cod Penal, pentru ca a eliberat acorduri si autorizatii, in lipsa verificarii existentei avizului / autorizatiei de securitate la incendiu, intre documentele inaintate de catre solicitantii UAT Sibiu”.
* Cititi aici toate raspunsurile institutiilor catre avocatul Florin Cojocaru
Sistemul de justitie din Romania a fost, de-a lungul anilor, un subiect controversat si a suferit numeroase schimbari si reforme.
In anii 1990, dupa cadea comunismului, Romania a adoptat o noua Constitutie care a stabilit un sistem de justitie independent, bazat pe principiile democratice si statului de drept. Cu toate acestea, sistemul de justitie din Romania a ramas marcat de probleme precum coruptia, ineficienta si lipsa de transparenta.
Unul dintre cele mai mari scandaluri de coruptie din Romania a fost cel al dosarului „Transferurilor”, care a implicat acuzatii de coruptie impotriva unor magistrati si avocati de top. Acest caz a dus la cresterea presiunilor pentru reformarea sistemului de justitie si a accentuat nevoia de a lupta impotriva coruptiei in sistem.
In ultimii ani, au fost luate mai multe masuri pentru a imbunatati sistemul de justitie din Romania, inclusiv prin adoptarea unor legi care vizeaza transparenta in procesul de numire a magistratilor si combaterea coruptiei. De asemenea, au fost implementate mai multe programe pentru a spori capacitatea sistemului de justitie de a raspunde nevoilor cetatenilor si de a oferi servicii mai eficiente.
Cu toate acestea, problemele persistente din sistemul de justitie din Romania sunt un impediment major pentru dezvoltarea tarii si consolidarea statului de drept. Este nevoie de mai multe eforturi sustinute din partea autoritatilor pentru a aborda aceste probleme si pentru a construi o justitie mai puternica si mai eficienta in Romania.